Juno funderar






Jag undar vad som krävs..Vad krävs för att kunna be om ursäkt.Vad krävs för att gå fram til en person och säga " förlåt,jag gjorde fel",vad krävs för att säga " jag är medveten om att jag gjorde fel.Och det ska inte hända igen" Det krävs mod.Det krävs mod att komma tillbaka till en perosn och säga "jag är ledsen att det inte funkade.förlåt" det krävs ett otroligt mod.Men alla har inte detta otroliga mod.Några försvinner bort,dom kommer aldrig tillbaka bara för att dom skämms så mycket över vad som har gjort,och man ser dom aldig mera i sitt liv. Det har hänt mig.Jag har inte gjort så själv,men jag har varit med om att andra gjort så mot mig / min familj . Och då undrar jag,vart finns styrkan?Vad finns styrkan i en sådan person som inte kan stå rakryggan och be om ursäkt för sina handlingar.Jo,svaret är att det inte finns någon  styrka alls.Folk försvinner BOKSTAVLIGEN från ens liv , bara för att dom skämms och inte vågar se en i ögonen och säga det dära ordet..förlåt.Varför inte bara så ut med den dära otoligt jobbia sivvationen att erkänna att man har gjort fel.För jag lovar,vad du en har gjort,precis vad somm helst,så uppskattar folk ordet förlåt.Det är verkligen så otroligt mycket bättre en att bara försvinna och aldrig be om ursäkt.Även om folk vet att du skämms över va du gjort,och att dom är förbannade/arga på dig,så tycker jag att du ska säga F Ö R L ÅT. Hur arga,fröbannade,sårdare,ledssna folk är på dig,så har du en plik.Och plikten är att om man har gjort någonting dumt,så säger man förlåt.Det lärde man sig redan på dagis.Även om folk svara " nej,jag giodtar inte din ursäkt " så måste du bara nicka menande,och visa att du respekterar det svaret. Du har ju ialf visat att du vet att du har gjort fel.Och det är otroligt viktigt,även om folk inte vill godJag önskade bara att alla hade mod.

Kommentarer
Postat av: Michelle Guhlstorf

Tycker det är viktigt att du vet vad du pratar om.. Jag är 37år och kan allt det där redan och är förbi det.. skönt !! Behöver du hjälp med vissa frågor du får från olika människor så fråga gärna mig !! Har läst psykologi och varit med om mer än vad som är lagom detta livet !! Förresten..

Ska ha Halloween tema på bloggen nu (Eftersom man är Amerikan) Lite recept och pynt tips.. titta gärna in då och då !!

2009-10-14 @ 09:05:29
URL: http://michelleguhlstorf.blogg.se/
Postat av: Alex

Okej, här har du faktiskt rätt.

Man ska säga förlåt om man vet med sig att man har gjort något. Men då ska man mena det. Man ska inte säga förlåt om man ändå inte menar det och tycker att man har gjort något fel. För då är det mycket värre än att inte säga något överhuvudtaget.

2009-10-14 @ 10:17:05
URL: http://beyondfake.blogg.se/
Postat av: Nattiiz

Sv; Tack, detsamma ! =D

2009-10-14 @ 13:33:38
URL: http://nattawoink.blogg.se/
Postat av: meriem

fin blogg.

2009-10-14 @ 14:49:14
URL: http://merreee.blogg.se/
Postat av: Mila

En jättefin och jättebra blogg :)

2009-10-14 @ 15:42:36
URL: http://milaslifestory.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva lite mer om självförtroende? T.ex hur man kan förbättra det osv.

2009-10-14 @ 16:36:28
Postat av: Thirza

Jag håller med dig,



jag bråkade med en vän för ett tag sedan, och jag har sagt förlåt. men hon vill inte förlåta mig, jag försöker acceptera det men det är svårt, för det är aldrig kul att förlora en vän..

2009-10-14 @ 21:03:38
URL: http://thirzapoot.blogg.se/
Postat av: MISSEXTRA

Vad ska du göra i helgen då?:)

2009-10-16 @ 14:08:30
URL: http://missextra.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0