LÄSAR FRÅGA

Det är inte vad du ska säga,utan hur du ska säga det.. Ialf,det var en läsare som bad om råd hur hon skulle berätta för sin Mamma att hon fått mens..Det som är lättast om du bara säger det rakt ut.Försök att få ett bra tillfälle,tex om det bara är ni två i köket och lagar mat,så kan det passa.Eller varför inte bara ropa på din mamma när ni är hemma , och be hon komma så att ni kan prata själva. Då kan du bara säga " du..Jag fick min första mens idag/igår" Det kommer kännas så otroligt skönt när du har sagt det,jag lovar dig! En stor sten kommer lyfta från dig,hehe..Men tänk på detta

  • Bestäm dig för att du SKA säga det
  • Säg det när ni två är själva
  • Tänk på hur det kommer kännas efteråt
  • DET KOMMER GÅ BRA! lycka till sötnos♥

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kommer ihåg när jag fick min första. Mamma hade förberett mig en hel del och jag blev helt till mig och bara sprang till mamma och skrek det rakt ut av glädje. xD

2009-12-10 @ 22:55:21
URL: http://thesagaofmalin.blogg.se/
Postat av: Malin

Kände exakt samma sak, hade hur mkt fördomar som helst om vad mamma skulle säga och så...

men iaf, när mamma var och handlade, så ringde jag bara henne och bad hon köpa med sig tamponger hem åt mig. svaret jag fick var bara: okej, vilken storlek ska du ha ?

sen vart det klart, tyckte det var sjukt skönt att få det ur sig. man tror att föräldrarna ska reagera mer än vad dem gör, men dem är ju också tjejer och vet exakt hur de är.

2009-12-13 @ 00:22:29
Postat av: Anonym

fråga :

hur ska man säga till sina föräldrar att man är gravid?

2009-12-13 @ 11:27:24
Postat av: Anonym

Vill börja med bh men vet inte vad jag ska säga till mamma, känns pinsamt att bara gå fram och säga "jag vill börja med bh", hjälp :(

2009-12-13 @ 20:27:06



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0