Mål i livet

Jag har upptäckt en sak som stärker ens självförtroende rejält.Det är när man har mål och drömmar. Det är så sjukt viktigt att man sätter upp mål för en själv. Tex "jag ska få godkänt på nästa matteprov" och så jobbar man och jobbar för att få det.Så får man det,och då är man verkligen stolt.Man känner sig bra helt enkelt.Jag har massa mål.Några är stora,andra är små mål till vardags , men jag har jätte många. Dom stora kommer ta litet tag att nå,men jag har små mål.Som att komma i tid till skolan,vara ute mera, inte äta godis på vardagen osv. Jag tänkte ge lite tips och råd hur du kan sätta upp dina egna mål...

Börja med små mål,tex dom jag nämnde .


Fundera på vad du vill bli bättre på. Vill du bli bättre på fotboll,matte,fotografering osv.Fundera sedan på HUR du ska bli bra på det.Om det gäller fotboll,spela fotboll då!Gäller det matte,ta hem och plugga då,osv osv.Var stolt när du klarar till mål och belöna dig själv!


Tänk att du kommer klara det,och var inte nöjd förens du fixat ditt mål! Tills dess är det bara att kämpa på.


Sätt dig ner och skriv ner saker du skulle vilja klara,det kan gälla precis vad som helst.Det viktigaste är att du ska få dig att känna dig bra och att du faktiskt fixar saker !


Vägra beröm dig själv när du klarar något mål.Det räcker med att tänka tanken" jag är inte värdelös,jag kan ju en massa saker om jag bara vill"


Ha en positiv inställning. Det är endast du som kan få dina mål gjorda!


Kommentarer
Postat av: amanda-foto och vardags bloggen

Bra tipps! Men man blir ju lessen om man inser att man inte kan nå sina mål..

2009-12-07 @ 23:06:18
URL: http://claraamandaa.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0