NEEEEJ!

Nu är jag stolt,och jag känner mig bäst i världen. Jag sa nej till alkohol.Kan ni tänka er,jag blir erbjuden att supa nästa helg men jag säger nej. Jag sa Nej åt att supa/bli full. Jag ger er 7 anledningar till varför  jag säger nej

Att säga nej till alkohol är modigt och vågat,speciellt i min ålder, så jag ger mig själv en klapp på axeln.Jag är så jäkla bra. Jag har bestämt mig,jag vill inte dricka eftersom jag inte är redo.Jag är verkligen inte det och då känns det vara korkat att dricka.Jag vet att jag kommer svika så många personen om jag dricker,personer som verkligen verkligen litar på mig.Jag menar inte bara mina föräldrar,utan andra personer.Mina kompisar (alf några av dom ) kommer kanske bli lite besvikna och bittra,men inget mera.Så med dom är det inget problem.Bara för att man är i en viss ålder så är det inget som står i pannan att " du måste dricka" för så är det inte.Va fan är det för skitsnack att man måste dricka för att man är tonåring?Det måste man fan inte alls. Jag känner mig jätte lättad efter att jag sagt nej.Jag visste interst inne att jag inte ville och jag visste alla risker,men jag tvekade endå.Men nu så sa jag nej till alkoholen , och det känns som om mount everest har rasat inom mig. Jag har bra självförtroende , och det fick jag en stor nytta av . TACK MIG SJÄLV!


Kommentarer
Postat av: anonym denna gång x)

2009-12-06 @ 16:14:40
Postat av: anonym denna gång x)

ehm, jag har tänkt mkt på detta senaste tiden.

jag har sagt nej till dom i min egen ålder.

men blivit kompis med äldre.

och druckit med dom några gånger.

och det finns fördelar!

dom kan hjälpa mej om det händer något & dom vet vad som händer för dom har gjort det förr.

jag har en sjukdom som ännu inte fått ngt namn.

min kropp kan inte sluta spy av sig själv, så om jag inte åker in till sjukhuset så spyr jag upp allt mitt blod och tillslut dör jag.

men när jag spytt efter alkohol så kan jag sluta själv, det är helt otroligt.

sen fattar mamma&pappa inget, dom anar inte någonting.

men försök inte börja...

man blir beroende..

jag ångrar det på sätt och vis.

men ändå är det sjukt kul .

att komma ifårn verkligheten för nån natt.

men dagen efter är ett rent helvete.



kram :)

2009-12-06 @ 16:19:18
Postat av: amanda-foto och vardags bloggen

Bra att du sa nej men det var ju inte 9 andledningar det var 7?;)

2009-12-06 @ 17:20:04
URL: http://claraamandaa.blogg.se/
Postat av: lisa

så om ett halvår är du redo? hm..

2009-12-06 @ 17:41:03
Postat av: Anonym

sorry men tönt

2009-12-06 @ 18:03:32
Postat av: Anonym

jag är 14 första gången jag drack va jag 13.

men alla gör de inte för grupptryck, utanför att

man vill.

2009-12-06 @ 18:32:13
Postat av: M A D D I S ♥

Seriöst.

Alkohol är så onödigt.

Finns ju Cola, juice, vatten, ja mktmkt mer

UTAN alkohol som är gott också. Man blir inte bakis heller. Finns ju folk som dricker för att verka cool o få status o blablabla. asså att dom dricker när dom är väldigt unga. inte bra inte bra :p

2009-12-06 @ 18:50:57
URL: http://imadeleine.blogg.se/
Postat av: Karolina

Det där är grymt bra gjort!

Själv är jag inte lika "duktig" eller vad man ska säga, men jag dricker inte för att jag känner mig tvungen eller så, utan för att jag faktiskt tycker att vissa alkoholhaltiga drycker är goda. Jag har aldrig druckit för att bli full, och jag har heller aldrig druckit så mycket att jag tappat kontrollen, däckat, spytt eller blivit bakis. Jag är 16 år, men umgås med 18-21 åringar, och jag tar den här helgen som exempel :P

I fredags satt vi hemma hos en av dem och spelade Trivial Pursuit och drack lite cider/öl, sedan sjöng vi singstar och spelade guitar hero. Det är liksom en social grej helt enkelt, inget fyllesyfte :P

2009-12-06 @ 19:04:33
Postat av: lina

det är ju inte något fel att säga ja till alkohol i den åldern och man är inte omogen om man gör det heller.

men jag förstår vad du menar och jag tycker det är coolt att du gör det :) ja ha också gjort det men jag tycker fortfarande inte att de fel om man dricker och kan kontrollera det

2009-12-06 @ 20:14:39
URL: http://linamidenius.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om man saknar en kille som bara vet vem det är.

Men saknar honom sjukt mkt, man har inte hans nummer, känner inte någon av hans kompisar, man har blivit kär i honom och så träffade man honom på en tävling och det är en stor chans att man inte träffar honom igen...

Vad gör man då?



Bra jobbat att du sa NEJ! :D

2009-12-06 @ 21:17:28
Postat av: Lisa

Jag skulle kunna krama om dig så hårt jag bara kan. Jag är så stolt över att du kunde säga nej, för det är verkligen få som kan göra det.

Jag är själv 18 år, och visst jag har druckit ett par gånger, men jag har aldrig blivit full -- jag har slutat när jag börjat känna mig en aning yr bara för att inte riskera med att ligga med huvudet i toaletten och spy upp mina inälvor.

Jag håller med dig om att det är ett skämt att man måste dricka för att man är tonåring, och ännu värre är det att man anses vara en tönt om man inte gör det. Jag har inte varit ute på krogen än just för att jag inte vet om jag skulle vara ute för min del mer än andras. Jag har blivit kritiserad för att jag inte har varit full, och jag fattar inte riktigt varför det ska hända.



Jag har blivit kallad tönt för att jag är den jag är, och jag ser här att samma sak hänt dig, men det är betydligt bättre att gå emot strömmen än att följa den.

Kram på dig!

2009-12-06 @ 21:51:39
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag går i åttan och över en fjärdedel i min korridor driker

2009-12-06 @ 21:57:00
URL: http://orkameraorientera.blogg.se/
Postat av: mikaela

fortsätt på det viset så länge det känns bra!

jag var alltid den som sa nej till alkohol, den som kunde ha roligt utan att vara full, den som tog hand om de som hade druckit för mycket, den som var nykter och hade koll på situationen. jag är otroligt stolt över mig själv som inte gav efter för grupptrycket och drack bara för att dricka, bara för att det "hör till".

nu är jag 19, och kan inte riktigt säga att jag håller mig till samma bana längre. men jag anser fortfarande att det är onödigt att börja dricka när man är så ung, och ännu onödigare att dricka för att andra dricker. och jag tycker det är otroligt starkt gjort av dem som vågar säga nej!

2009-12-07 @ 17:48:30
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/
Postat av: Berth

Har till och med fått höra när man var i tonåren att jag skämde ut mina polare för att jag var nykter, hatar att folk inte respekterar att man säger nej, har växt upp med alkohol missbruk och sett en hel del inte trevliga saker till följd av det.



Utan att måla fan på väggen men unga stupfulla tjejer kan råka ut för otrevliga saker, antingen pga tvång eller för att dom knappt fattar vad som händer och sen mår skit av efteråt, bättre att vara nykter och veta vad som händer.

2009-12-07 @ 18:52:35
Postat av: angie

Gött o va full

2009-12-07 @ 22:46:23
Postat av: Anonym

Är själv 14 och drack första gången när jag var 12 pga grupptryck. Blev inte full, det var ju bara lite. Men nu dricker jag lite på alla fester, inte så att jag blir full, inte ens lite. Och dricker bara sånt som är gott ;) Inte en massa stark sprit..

2009-12-08 @ 20:35:41



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0