dagens..


Jag har funderat lite..Om vi säger såhära.Man är på en fest,det finns såklart dricka,roliga & jobbiga människor och musik.Det kommer en tjej/kille, som inte dricker en droppe på festen och så klart så börjar snackat om att TEX  han är mammas pojke o blablabla bara för att han inte dricker.Men på samma fest så kommer det en person som blir stupfull,helt jävla borta - totalt weco , och spyr och beter sig konstigt osv. Vem är det som skämmer ut sig mest?Enligt mig är det den personen som blir full.Men jag blir så förbannad,för det fattar inte vissa ungdomar Det finns många som tycker att man skämmer ut sig om man inte dricker ,men det fattar inte jag. Man dricker ju inte i skolan och då tyckert folk att man är normal.Men när man kommer på en fest så står det en skyllt att "man måste dricka alkohol ikväll,annars är man inte normal" va fan är det för skit!? Jag bara undrar.. Varför ska man respektera en person mera om den har  druckit alkohol , och inte den personen som är vettig nog att förstå riskerna. Det sägs att man är onormal om man inte dricker på en fest, och jag tycker att den personen som är mest onormal är den som blir full och INTE den som kan kontrollera sig själv , dvs den som är nykter.Detta var bara min åsikt , och jag tycker flera borde tänka på det.. Det jag menar är att ni verkligen är toppen ni som står emot grupptrycket ! Peppa er själva och andra,det är starkt gjort!


Kommentarer
Postat av: Thirza

jag var på fest för några dagar sen, men jag drack inte en enda droppe. Jag tycker det är viktigare att ha kul, och det går även utan alkohol!

2009-12-08 @ 18:05:27
URL: http://thirzapoot.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej vad fin du var på profilbilden om det nu är du :)



Jag undrar om du kan ge lite råd hur man gör för att inte skilja sig ifrån sin bästa vän som man känt ett bra tag och inte vill släppa om den, för när man börjar i högstadie så duger man inte längre och både jag o min bästa vänen förändras, så snälla skriv ner vad man ska göra för att inte detta ska ske! :) puss

2009-12-08 @ 18:40:10
Postat av: Lisa

Jag håller med dig helt och hållet -- det är inte coolare att dricka sig stupfull bara för att, det är bara patetiskt. Ännu värre är att det finns folk som tror att man lever livet om man dricker så mycket. Dumt att man då dricker bort halva sitt liv och tvingas under den andra halvan hantera baksmällan. Vilket härligt liv...

Jag är en sådan människa som inte känner ett behov av att dricka alkohol, även om det kan vara gott lite då och då, och jag har aldrig varit full i hela mitt liv. Jag har såklart blivit kritiserad för det och det var till och med någon som sade til mig att jag borde bli full bara för att vara med om känslan att vara glad och öppen. Ärligt talat är jag redan en sådan person, så jag förstår inte riktigt hela poängen. Samma person sade även att man blir mer utåtriktad och att man lättare pratar med folk man exempelvis träffar på tågstationer. Ärligt talat skulle jag bli besvärad om en full person började prata med mig, så även där förstår jag inte riktigt poängen med att bli full.

Det är så mycket bättre att ta saker och ting i sin egen takt istället för att följa andras mönster -- det är trots allt sitt eget liv man ska leva, och inte sina kompisars/"kompisars".



Jag blir så otroligt glad när jag läser dina inlägg -- det är få i din ålder som har dessa åsikter gentemot alkohol, och som är så pass mogna som du. Jag hoppas att du inser hur unik du är.

Kram på dig <3

2009-12-08 @ 19:51:59
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: hanna

du är 94:a va? jag kände själv samma sak i nian. men jag har en glad nyhet, dom där måstena försvinner när man kommer upp i gymnasiet. iallafall för min och alla jag känners del. jag känner ingen som tycker det är coolt att dricka sig stupfull för den personen förstör oftast festen. så jag tycker du kan gå på den där festen du blev bjuden på, men stå på dig och drick inte om du inte känner för det :)

2009-12-08 @ 20:09:19
URL: http://hhannatuner.blogg.se/
Postat av: Lia

Jag håller med dig helt och hållet! Det är väldigt fel men jag tror också att många inte ens vågar säga emot när en "cool" person tycker att någon skämmer ut sig när han eller hon inte dricker så de håller med för att de tror att de också kommer anses vara "coola" då!

2009-12-08 @ 20:59:23
URL: http://liamaria.blogg.se/
Postat av: Berth

Det är onekligen synd att dom flesta ungdomar ser alkohol som något tufft, fler borde kanske få uppleva nackdelarna också.



Gäller även droger, en kompis till mig fick en förskärare i ryggen av en kompis som var påverkad, allt för att han gick in med skorna på sig för att hämta en påse, den killens död var så sabla onödig så tänk efter innan (låter som en moraltant :p)

2009-12-08 @ 22:28:34
Postat av: Emma

gillar din blogg! :)

2009-12-08 @ 22:53:45
URL: http://byeeem.blogg.se/
Postat av: paula

det där har du helt rätt i juno , bra sagt, verkligen ! :)

2009-12-09 @ 15:31:45
URL: http://extraspeciell.blogg.se/
Postat av: Lina

Du skrev av mina tankar. Väldigt bra skrivet. Som jag känner nu så tänker jag aldrig dricka i hela mitt liv(jag är 14 år). Det finns många i min korridor som dricker och tror att de är så himla coola. Jag blir nästan äcklad av jur de kan tycka att det är så coolt

2009-12-09 @ 19:43:21
URL: http://orkameraorientera.blogg.se/
Postat av: Saxin

Som någon redan skrivit så var det precis sådär när jag också var i den åldern. Att komma till en fest och inte dricka var något som var supertöntigt, precis som att sitta och lyssna på Darin. Men när man kommer upp i åldern och hamnar på gymnasiet (jag går tvåan) så försvinner det där. Vi kan sitta och lyssna på hur konstig musik som helst och ingen yttrar ett ljud, vi går på fester utan att dricka en droppe eller vara fixad för fest. Livet ändrar sig så pass mycket ju äldre man blir..

2009-12-09 @ 21:02:00
URL: http://engulanka.blogg.se/
Postat av: melina

jag håller med,

men man borde väll också acceptera den som väljer att dricka?

det tycker jag är lite irriterande för det är ju exakt samma sak fast tvärtom.

man får dricka och man får strunta i det,

båda borde vara lika accepterade?

2009-12-17 @ 19:52:13
URL: http://ssolklart.blogg.se/
Postat av: martina

jag gick till min kompis fest en gång, för skoj skull typ. jag drack inte någonting! folk fråga, varför dricker du inte? jag bara, onödligt. liksom hur kul är det att bli full och göra bort sig och inte minnas något efteråt? jättekul, verkligen. så jag va den ända som inte drack den kvällen medans nästan alla andra var fulla och jag satt och skratta åt dom :)

jag håller helt med dig!

2010-01-02 @ 16:46:59
URL: http://mmartinattyp.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0