Hur blir man tillsammans

Hur blir man tillsammans?
När du är kär i någon vill du gärna träffa den personen så mycket som möjligt. Ibland räcker det med att få se den andra personen och vara i hans eller hennes närhet.
Det kanske räcker att vara kär på avstånd, men ofta vill man att den andra personen ska vara en del av ens liv. Man vill helt enkelt vara tillsammans med den man är kär i.

Första steget

Det är väldigt olika från person till person hur man går tillväga för att visa att man är intresserad av någon. En del är modiga och säger det rakt ut, medan andra knappt vågar titta på den de är kär i.

    * Ett tips är att försöka prata med den du är kär i. Du kanske kan råka hamna bredvid honom eller henne i matkön, vid busshållplatsen eller i fikarummet.

    * Att i förväg ta reda på personens intressen brukar vara ett bra knep för att få igång ett samtal. Om du vet att han eller hon till exempel gillar teater kan du säga att du ska bjuda någon på teater och undrar därför om personen i fråga kan rekommendera någonting.

    * Första gången ni pratar behöver du kanske inte säga att du är intresserad av personen. Lär känna varandra först. Sedan kan du kanske föreslå att ni gör någonting ihop bara ni två, fikar eller går på bio eller någonting som ni båda är intresserade av.

    * Efter ett tag kan du kanske säga att du tycker väldigt bra om personen och gärna skulle vilja umgås lite mer. Sedan får du se vad han eller hon tycker om det.

    * Om du inte vågar prata med personen alls kan du kanske börja med att skicka ett sms, mms, mejl eller ringa. Då kan ni lära känna varandra innan ni träffas på riktigt. Om personen inte svarar behöver det inte betyda att han eller hon inte är intresserad. Det kan bero på tidsbrist eller blyghet. Försök igen efter några dagar. Om det fortfarande inte kommer något svar måste du kanske inse att personen inte är intresserad. Det kan vara svårt att ta, men det kan ändå kännas bättre än att inte veta. Nu kan du gå vidare med ditt liv och försöka koncentrera dig på någonting annat.

    * Att sms:a via mobiltelefon eller chatta på internet kan vara ett sätt att lära känna människor. Var dock försiktig om du ska träffa någon som du har lärt känna via internet. Berätta alltid för någon du känner vart du ska, vem du ska träffa och hur ni kan få kontakt ifall du behöver hjälp och stöd.

KK-förhållande
Ibland är det svårt att veta om man är ihop eller inte. Kanske har du en person som du brukar träffa för att ha sex med ibland, men som du inte träffar annars. Det brukar kallas för en KK, knullkompis, och kan vara både roligt och bra för den som inte vill ha ett förhållande men som ändå vill testa att ha regelbundet sex.
Så länge båda parterna är överens om vad som gäller brukar ett kk-förhållande fungera, men om någon får starkare känslor än den andra kan det bli problem. Då är det viktigt att prata med varandra och komma fram till en lösning. Kanske ska ni ta steget och bli ihop eller så kanske ni bör sluta träffas.
Det finns många sätt att bli tillsammans, en del blir ihop från första sekund och andra kan ta flera år på sig för att bli ihop. Det viktigaste är att våga ta det där första steget och prata med den andra personen. Samla ihop allt ditt mod och våga!

Om någon vill bli ihop med dig men du inte vill
Det är alltid smickrande att någon tycker om en, men ibland har man inte samma känslor tillbaka. Det bästa är att berätta som det är för personen. Att utnyttja en person, leka med någons känslor eller försätta någon i underläge är fel.
Var rak och säg att du inte känner på samma sätt för personen men att ni kan vara kompisar, om du nu vill det. Visa hänsyn mot den som är intresserad av dig. Det är både modigt och svårt att våga berätta om sina känslor.

Källa: Vårdguiden


Kommentarer
Postat av: Berth

Bra tips, som man är tyvärr min erfarenhet att tjejen man visar känslor för inte säger något alls, aldrig igen till en, sårar nått fruktansvärt och nog undrar man vad det är för fel på mig.



Visade intresse för en tjej på jobbet nyligen och hon har inte svarat på email på 2 veckor, svarade inte på godmorgon, inte vidare trevlig stil alls.

2009-12-16 @ 21:11:34
Postat av: nickie

kan du inte skriva upp, hur man vet att man är kär?

2009-12-17 @ 21:27:26
URL: http://nickielidstrom.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej..

Jag är en patetik liten tjej som är riktigt kär i en kille. men vi har bara träffats två gånger. han säger att han vill träffas och vi bestämmer allt men vi täffas aldrig. mn mitt problem är att ibland när jag tänker på honom blir jag ledsen och börjar skrika för det gör ont i hjärtat. det är riktigt skumt. men jag bleir även glad när jag tänker på honom. varför är det så? uppskattar svar :)

PS.din blogg är den bästa bloggen genom allt. den har hjälpt mig massor :)

2009-12-17 @ 23:43:15
Postat av: hanna englund

Skulle vara jätte snällt om du kunde pupelicera

typ några exempel om hur man vet att en kille gillar en, och berätta lite om det.

Skulle vara jätte bra!



hare bra, kram.

2009-12-18 @ 20:23:39
Postat av: sofia

hej! SNÄLLA!!!

Kan inte du ta upp min fråga!

Jag undrar, eller jag har ett stort problem..jag är ihop med en kille men vet inte hur jag ska säga det till mina föräldrar, dom tycker att jag fortfarande är ett litet barn..men det är jag inte länge..



SNÄLLA ta upp min fråga!

2009-12-19 @ 11:10:30
Postat av: Anonym

Frågestund? :D

2009-12-19 @ 18:35:11
Postat av: Anonym

Kan du inte SNÄLLA skriva om det här med att vara kär i en kändis?

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha svar på, men jag är jättekär i en kändis och det är verkligen jobbigt! ._.

2009-12-19 @ 20:36:31
Postat av: Anonym

Det var jag som skrev den där ''kär i kändis'' kommentaren nyss och snälla läs den bara, publicera inte.

2009-12-19 @ 20:37:25
Postat av: Johanna

hallå?

2009-12-20 @ 12:21:03
Postat av: Sanna

kan du inte skriva lite om dej själv så man vet vem som skriver den här bloggen så man bloir lite säkrare...men jag menar inte privata saker:)

2009-12-20 @ 15:10:32
URL: http://sannapetterssonnr.blogg.se/
Postat av: A L E X A N D R A '

en sak som ja kom å tänka på när ja läste en kommentar, e hur man kan bli "kär" i en kändis.

inget illa menat så, men du känner inte den personen, aldrig träffat, aldrig hört personens röst i verkligheten, hur går de till?

självklart man tycka om en kändis för deras musik elr filmer osv, men inte bli 100 % kär, ja går faktist inte med på de.

inget illa menat mot någon åså, men tänk på de.

mycket bättre att ta vara på dom som finns runt dej ist, vem vet, du kanske kunde ha hittat den rätta när du va för upptagen med någon du inte träffat.



/A

2009-12-20 @ 20:22:09
URL: http://njatypkanske.blogg.se/
Postat av: M A D D I S

Uppdatera mera! :D

2009-12-20 @ 21:27:23
URL: http://imadeleine.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan :)

skulle du vilja skrivalite om munblossa & halsblossa angående rökning?

kram :)

2009-12-20 @ 23:25:14
Postat av: Anonym

jag läste:

Ett bra självförtroende tar år och dagar att bygga upp, men en sekund att bryta ner...



Men ialla fall....

jag har ett problem.

Jag är kär i en kille som jag bara vet att han heter Isak, är grymt söt och grymt bra på badminton. Jag träffade honom på en tävling och det är en stor chans att man inte kommer att träffas igen.

Hur gör jag nu?

Kan du SNÄLLA ta upp min fråga?

2009-12-20 @ 23:38:41
Postat av: Sandra (:

Hejj! ,

jag har läst detta inlägg om och om igen , men jag undrar över ett par saker , jag inte fick svar på!

jo de är så att, jag gillar/är kär i en kille i min klass, vi e typ som bästa kompisar, och jag vet att han gillar mej och han vet att jag gillar han, men ingen av oss vågar ta andra steget om man säger så.

så jag undrar om du kan ge mej ett tips om hur jag ska göra , för att bli tsm med hnm :)

2009-12-22 @ 17:04:02
URL: http://heyyfoors.blogg.se/
Postat av: Saga

hej! när man vill bli tilsammans med någon men är lite för gammal för att fråga chans... hur gör man då?? :O händer d bara eller??

2009-12-24 @ 00:52:34
URL: http://oktobersagan.blogg.se/oktobersagan
Postat av: Julia

snälla!!! Svara på den här frågan. Jag har ett problem jag är superkär i en kille men problemet är att han är 20 och jag är 14 men jag fyller snart 15(i maj) men jag tror att han tkr jag är för ung och jag älskar honom! Jag rider hos en som jag står ganska nära men vi är inte släkt men han är hennes son och jag vet inte hur jag ska få honom att börja gilla mig och man känner sig inte som världens snyggast tex på vintern när man typ har på sig hundra lager kläder för då känner jag mig fet och ful. SNÄLLA SVARA MIG!!!!!!

2010-01-01 @ 00:53:24
URL: http://hastflikkan.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0