hjälp,min kompis har för dåligt självförtroende!


Ja,detta är inte lätt.Men det måste göras!Nu ger jag tips på hur du hjälper din kompis med hennes/honoms självförtroende....

Det är mycket viktigt att du säger precis som det är,att du verkligen tycker att din kompis är snygg,bra,snäll osv.Du behöver inte ta världens snack med din kompis,utan kom med sånna hära kommentarer tex 

vilken fin tröja,vart har du köpt den?

söta skor du har 

du har så himmla skönt skratt

såg du va han/hon kollade på dig?(positivt menat)

du skulle passa i ....(tex en viss klänning)

va duktigt  du va som fick så bra på provet

du måste lätt få bra betyg i (TEX) engelska,du är ju bra i det 

va gott du luktar 

du är så himmla bra i det (om man tex snackar fotboll)

Åh,jag skulle också vilja ha en sån jacka som du


Ni ser !Det finns hur mycket som helst att få upp en människas självförtroande.Men funkar inte dessa små kommentarer,så måste de krävas mycket mera arbete.Och detta arbete kanske inte ska göras av just dig,utan rent av en psykolog.Men du måste alltid finnas där!Säga allt som är positivt med personen,INGET negatift.För vet ni?Hjärnan tar lättare in det som  är dåligt,en det som är bra.tex,säger du till din kompis "hahah,gud va fult du springer"Så tar den personen in det lättare,en om du säger "bra sprunget" Ni hajjar va?Så det gäller att hela tiden vara posetivt.Vad som också är viktigt är att din kompis har andra kompisar.Detta stärker ens självförtroende enormt mycket. Du kan "låna ut" din kompisar,till din andra kompis?du kan ju be henne/honom ta kontakt med dina andra kompisar på tex msn,bilddagboken,sms osv.Då kommer det ge en riktigt stor efekt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej, min bästa kompis har ganska dåligt självförtroende och jag vet inte vad jag ska göra... ;/ på de som du skrev att man kan säga är inte något som passar in på oss. Vi har varit bästisar i 5 år och kan varndra utan och innan men för ca två år sen brakade ett helvette lös för henne och jag tror inte hon mår så bra längre.. hjälp!?

2009-06-06 @ 11:31:10
Postat av: Sandra

Hittade din blogg via lienes.blogg.se och fastnade direkt! Kommer helt klart börja följa din blogg. :)



Men jag reagerade på en grej i detta inlägget... är det verkligen bra att säga "du måste lätt få bra betyg i (TEX) engelska,du är ju bra i det"? om personen ifråga inte har högsta betyg i det ämnet kan det ju bidra till att hon/han ställer högre krav på sig själv och det är ju inte så bra. Då är det väl bättre att bara säga "du är så bra på engelska".



Aja, det var bara en liten tanke.. lycka till med bloggen! :)

2009-08-18 @ 11:07:12
URL: http://snaddras.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0