kompis VS kille

Detta måste nog vara bland dom värsta tonårsproblemen man kan vara med om - att ens bästakompis blir tillsammans med en kille som man själv verkligen hatar.Jag har varit med om det en gång,och jag vill aldrig mera vara med om det igen. Men jag tänkte ge tlite tips på vad du kan göra..

  •  Det viktigaste är att du talar om för din kompis att du verkligen inte gillar honom.Hon kanske kommer tro att du gillar och att det är därför du inte vill att dom ska bli ihop,men då måste du tala om att det verkligen inte är så.Och säg att du tycker att hon förtjänar någon bättre en han!

 

  • Det kommer bli bråk mellan er två,det måste du vara beredd på. Din kompis kommer bli sur på dig för att du inte "är glad för hennes skull" Så du måste vara beredd på det

 

  • Säg till henne varför du inte gillar honom. Har har sårat din kompis ,har han varit dum och sårat dig,har han snackat skit om dig eller har han gjort dumma saker som snatta, misshandlat andra, tagit knark osv.Eller är det helt enkelt så att du inte tycker att dom passar tillsammans.. Hur som helst ,du måste säga varför du inte gillar honom.

 

  • Om du inte gillar honom pga. någonting som har gjort mot dig så bord du börja med att tala om för din kompis att du vill att hon ska prata med honom ,och så får hon berätta att du blev ledsen och att han inte får göra om det.

 

  •  Det kommer inte bli lätt för varken dig eller din kompis. Din kompis kommer få ett val,och det valet är att välja mellan dig eller hennes kille. och är hon en bra kompis väljer hon dig,men är hon en riktig idot så väljer hon killen. Du får säga till henne att du inte längre kommer vara vän med henne om hon väljer killen föra dig. Låter kanske hårt, men det är bara sanningen..

 

  •  Tala om att du bara vill hennes bästa ,och att du älskar henne mest av allt, men att han inte förtjänar henne.

  • Det handlar om valet hon gör. Väljer hon killen,eller väljer hon dig.

 


Kommentarer
Postat av: Chou ッ

Hehe tack <3 Din sida är helt fin :) Obs! bra tips där uppe :D Men jag träffar aldrig mina kompisars killar. Asså menar att jag aldrig kommer göra det heller.

2009-11-14 @ 12:41:33
URL: http://chouki.blogg.se/
Postat av: Anonym

menar inte att såga dig,tycker din blogg är super. men just det här tipset var verkligen inte bra.



killen som gillar mig tycker inte om mina kompisar, men jag skulle aldrig ställa upp på att han bad mig välja mellan honom och mina kompisar, han får hekt enkelt acceptera dom som dom är. jag tvingar honom inte att tycka om dom, men acceptera dom får han fan göra.

man kan inte säga att någon ska välja mellan kompisar och kille, det är bara helt fel. tycker man inte om kompisens kille, so what? det är inte du som ska tycka om honom, det är din kompis. acceptera honom och var glad för hennes skull.

2009-11-14 @ 12:45:34
Postat av: Lisa

alltså, det bästa är att acceptera situationen. Det är kompisens liv, inte ens eget.

Varför framstå som världens sämsta kompis för att försöka separera på dem?

Gilla läget och gå vidare!

2009-11-14 @ 13:50:26
Postat av: malin och erika

en annan sak som är jobbigt är ju om kompisen blir tillsammans med någon man gillar FÖR mycket!

2009-11-14 @ 14:03:32
URL: http://bloggystyle.blogg.se/
Postat av: anna

SV: tack så mycket :D



Bra att du har en blogg som vuxna kan läsa och försöka förstå sig på oss ungdomar! ;)

2009-11-14 @ 16:36:32
URL: http://humleboris.blogg.se/
Postat av: Desperate Housewives-bloggen

Hej

Snälla, kan du sluta skicka samma spam-meddelande om din blogg i mina kommentarer? Jag vill inte läsa din blogg! Okej?

Var glad att jag gick in denna gången för att säga till.

2009-11-14 @ 16:49:41
URL: http://fairview.blogg.se/
Postat av: besarta

ganska bra, men jag tycker att man som kompis själv är en idiot om man tvingar ens bästa vän att välja mellan sin kille och och en själv. det är bara själviskt.. Sen beror det på vad det är för ngt killen har gjort! men är det att man bara hatar honom bara så där ska man INTE tvinga sin kompis att välja för då är man ingen riktig vän själv som inte stöttar sin kompis!

2009-11-14 @ 18:14:13
URL: http://besartahoti.blogg.se/
Postat av: Berth

Med tanke på att så mycket i livet är en kompromiss så tycker jag att tvinga någon att välja så där inte är vidare hyggligt, det kan ju visa sig med tiden att i detta fall killen är riktigt trevlig och anledningen till att han var elak mot dig var pga något du gjort eller som han av misstag trott du gjort mot hans kompis, missförstånd sker helt klart.

2009-11-14 @ 18:55:07
Postat av: Anonym

Guuuud vilken otroligt bra blogg du har!! Du ger super bra tips verkligen! <3

2009-11-14 @ 23:20:48
Postat av: Josephine

Hm,, jag gjorde slut med en kille för att bl a min bästa kompis hatade honom, efteråt blev hon bästis med honom ;S Ett av min miljoner problem :P

kan man prata med dej och få tips från dej anonymt tror du via mejl?

2009-11-15 @ 14:12:24
URL: http://fiiiinast.blogg.se/
Postat av: Berth

Schysst kompis du har :(

2009-11-15 @ 22:12:44
Postat av: Anonym

Alltså tycker med att man måste bara acceptera.. en riktig kompis sätter inte sin kompis och välja: han eller jag, visa att du är min kompis. Tycker att det är mycket självist hur du tycker om den punkten. Du måste säga varför du inte gillar killen, men inte tvinga henne at göra slut. Hur tycker du killen tar det om din kompis svara till killens fråga varför hon gjorde slut "min kompis gillar inte dig.."?? -.-

Annors en bra blogg :))

2009-11-16 @ 21:03:47



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0