Vart tog den vägen?



vart tog den vägen,ja vart tog den vägen?(haha,tex ur en låt). Men seröst nu,vart tog självförtroendet vägen.. Kommer ni ihåg när man var en liten skrutt? Man tyckte att  man var så jäkla cool och att man var bra på alla sätt.Det tyckte jag ialf. Jag tyckte jag var snygg,jag gillade att gå fram och pussa på killar , jag kände mig fin med nya kläder och jag tyckte inte att man kunde vara ful,utan bara fin. Det är lite sjukt de dära,för jag har inget minne av att jag någonsin någonsin tyckte att ett barn på dagiset var ful,utan bara dum om den tog min leksak.Men inget annat. Fyfan va bra jag hade det,känner inte ni också så? Om man bara hade tagit vara på den tiden lite mera.. Men den bra tiden ändras så otroligt snabbt,snabbare en vad man tror.. Man började sakta sakta jämföra sig men andra,sen när man började skolan så fick man reda på att människor kunde vara fula och dåliga och sen att man var tvungen att imponera för att få folk att tycka om en.. Men det tänkte jag inte på förut , men idag så började jag tänka på det.. För kommer ni ihåg när man var liten,och bara skulle visa folk hur cool man var..Man cyklade snabbt,sjöng långa sånger , dansade och gjorde "tricks" och hoppade.Man sa aldrig " va dålig jag är" , det var någonting man aldrig sa.Man gjorde bra inte det,för man tyckte inte att man var dålig.Man tyckte bara att man var cool. Men idag är det tvärt om , idag så säger man inte " va bra jag är", det gör man bara inte. Man säger " va dålig jag är" istället .Det är bara någonting som kommer automatiskt och som hör till vardagen..


Kommentarer
Postat av: Till: Berth

Var 16,8801939058172 bra i Bmi?

2009-11-25 @ 20:03:25
Postat av: amanda-foto och vardags bloggen

håller med!<33

2009-11-25 @ 21:20:28
URL: http://claraamandaa.blogg.se/
Postat av: CARRO

Det är så det är när hormonerna börjar flippa! :P

2009-11-25 @ 21:34:30
URL: http://bergacarro.blogg.se/
Postat av: Berth

finns en bmi uträknare här

viktklubb2&gclid=CMPvyZ6up54CFYyD3godlnywkg" rel="nofollow">http://viktklubb.aftonbladet.se/cm/2.10/2.112/?refpartner=googleviktklubb2&gclid=CMPvyZ6up54CFYyD3godlnywkg



16.9 som den säger är undervikt så du bör inte gå ner mer i vikt, dock är bmi inte den bästa skalan eftersom en kort men vältränad person får högt bmi, men jag använder den skalan för att se skillnad på mig, som räknas som fet som tusan :)

2009-11-26 @ 01:07:28
Postat av: Berth

Springer du som 14-16 fram och pussar på en kille så skickar det ju lite andra signaler också än när man var 5-6 :) som kille blir man troligen dessutom anklagad för diverse mindre trevliga saker :)

2009-11-26 @ 01:09:41
Postat av: Ida

Heey!



Allt bra med dig såhär nu på morgonen?



Kom gärna in på min blogg och svara på mig fråga;)..



//Ida

2009-11-26 @ 09:36:21
URL: http://volvoloveeer.blogg.se/
Postat av: Josse

hm, huvudet på spiken så att säga... det där stämmer nog väldigt bra.. läskigt egentligen...

2009-11-26 @ 11:18:54
URL: http://myrollercoasterlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sant !!

2009-11-26 @ 18:35:52
Postat av: ;)

Det är sant

2009-11-26 @ 21:39:33
Postat av: Anonym

klockrent !

2009-11-28 @ 21:24:24
Postat av: linnéa

"I fyran och femman var livet en lek. det jag minns mest av allt var att vi var så glada och vi skrattade så mycket. Vi sprang och skrattade, lekte och skrattade, klättrade och skrattade. Världen var full av äventyr och fantasi. Men i sexan hände något. tjejerna började snegla mot de andra tjejerna och började packa ner fickspeglar och mobiler i väskorna istället för hopprep. Killarna i sina stora kroppar var fortfarande lika barnsliga, men deras blickar förändrades, de började titta kritiskt på oss, som om dom satte poäng på oss." Det här är ett utdrag från våran klasspjäs, och det är verkligen så!!nån som håller med? :)

2009-12-04 @ 21:31:27



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0