Del 2

Jag sa ju att det skulle komma ett till inlägg,och att inlägget skulle handla om nervositet när man ska redovisa inför tex sin klass.

  • Var så förberedd som möjligt,då blir det mycket lättare att stå där framme och prata.
  • Öva mycket hemma!
  • Ta några djupa andetag innan det är din tur. Samla tankarna,och tänk att det bara varar i några minuter,och inte i flera timmar. Du står nog ut!
  • Ta detta som en bra övning.Att kunna prata inför folk är ett måste och en bra egenska inom vuxenlivet.
  • Var säker på det du ska berätta!Om du är inte säker,och inte förstår ett dugg om vad du berättar så känns det mycket värre och du blir mycket mera nervös,än om du visste vad du pratade om till 110 %
  • Stå och berätta med ett leende på läpparna.Även om det darrar i benen och du bara vill springa iväg så känns det ändå bättre om du frösöker klämma till med ett leende på läpparna
  • Lita på dig själv och din klass. Du får helt enkelt intala dig att det kommer gå super bra

  • Alla är lite små nervösa,så du är inte alls ensam!

 


Kommentarer
Postat av: chillwiththefrill

bra tips! jätte snygg header också

2009-10-23 @ 18:01:35
URL: http://chillwiththefrill.blogg.se/
Postat av: Mergime

jag är alltid rädd

att dom i klassen ska döma

mig hur jag ser ut eftersom man "brukar"

studera hur kropp,kläder osv är när

den som har ordet och står där framme.

det är mest det som gör mig nervös..

bra tips annars. kram

2009-10-23 @ 18:28:35
URL: http://mergimebytyqi.webblogg.se/
Postat av: Berth

Kommer ihåg att jag hatade grupp arbeten när man skulle redovisa inför klassen, gud vad pinsamt det var.

2009-10-24 @ 15:47:43
Postat av: Phelicias

Bra tips, haha. Jag klarar inte av att prata inför klassen...

2009-10-25 @ 19:40:45
URL: http://phelicias.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0