dejt tips!

Nu tänkte jag bjuda på ett riktigt smaskigt inlägg om hur man ska bete sig när man ska vara med en kille.Hur ska man våga fråga om man ska ses,vad ska man göra när man väl ses,vad ska man säga,hur ska man bete sig..Det bara snurrar i tankarna på vissa tjejer när det gäller sånt hära.Så nu tänkte jag ta detta,steg för steg!

Det är den allra första och viktigaste punkten.Men det är mycket enkel,hur nervös man än är när man ska fråga en kille om man ska ses efter skolan / i helgen så går det ändå fort,och det är underbart om man får svaret Ja =)
Men det behöver inte vara så svårt.Det är bara att skriva ett sms eller skriva på msn " tjena!Du,har du lust att hitta på någonting i helgen? " eller kanske " har du lust att följa med till gallerian i stan i helgen/efter skolan? " Det är ialf mycket enkelt .Om han säger " tyvärr,jag kan inte då" så är det bara att fråga om han vet någon annan dag.Det du INTE ska göra är att säga " okej, en annan dag då" och så slutar ni prata med om det.Utan prata om det tills ni har bestämt någonting till 100 % ! Annars blir det tjatigt om du frågar flera gånger i veckan,så bestäm någonting från början!



Stället man ska ses på är mycket viktigt,men inte alls det viktigaste. Om du är lite mera den blyga typen så är det bäst att ni tex är mycket bland folk. Ät tex på McDonalds,gå på ett cafe,kolla i affärer,gå på Bio,åk och bowla,bada i simhallen osv.Men är du helt tokig i killen (alltså riktigt kär) så är det bäst att ni ses hemma hos någon av er.Då kan ni kanske mysa lättare än om ni är bland folk.Så välj stället beroande på hur du och han är som personer.


Okej bruden!Nu är det dags. Ni har nu bestämt ställe och tid.Ojoj,pirret känns som aldrig förr!Men det är bara att ta det lungt.Om ni är hemma hos någon av er så kan ni ju tex ; sitta vid datorn och lyssna på musik,det är faktiskt ganska bra.För då har så så mycket att prata om!Ni kan d¨diskutera bra och dålig musik,och ni lär känna varandra bättre. Ni kan visa lite "roliga" bloggar,visa roliga bilder,youtube klipp osv.Tiden går fort!Ni kan ju också baka kladdkaka,bullar,kakor osv.Va som helst! Ni kan också kolla på film! Och om ni kollar på film så är det ett litet plus om ni har pocorn,läsk,chips lr godis.Det hör lite till:) Det du ska komma ihåg är att inte vara så himla spänd och nervös.Visst,klart du är det,men visa de inte.För då kommer stämningen inte bli så bra.Men om du skrattar lite,skämtar,små retas lite på skoj osv.Och skratta åt hans skämt,även om du inte tycker att det är så himla roligt;)


Jaha,då var tiden ute då..Och förhoppningsvis har det gått mycket bra!Och om du är kär i killen,och vill visa det,så är det perfekt att ge honom en kyss när vi ska säga hej då.Det är så jäkla perfekt tillfälle..När ni kanske står i hallen och ska säga hej då,så får du va beredd att stå ganska nära honom..Och sedan,när ni precis ska säga hej då så går du fram några steg,ger honom en kram & en kyss . Och jag kan säga såhära,är inte killen kär i dig så skulle han aldrig aldrig slösa tid på sin fritid på dig.Så tänkt inte " jag vågar inte kyssa han,för han kanske inte ens är kär i mig" MEN tänk på det jag sa.Han är kär i dig,annars skulle han inte slösa en sekund av sin fritid på dig.Så det är bara fritt fram. Du kan också passa på att fråga honom om han vill hitta på någonting igen.Men känner du att du inte länge gillar honom efter träffen,så är det ingen ide att du frågar honom om en ny träff!







Kommentarer
Postat av: Berth

Killen om han är kär i dig tänker säkert snarlika tankar och är troligen lika nervös han, jag vet ju själv hur pirrigt det var och ja fortfarande är även om att få nobben hela tiden börjar bli tjatigt.



Själv är jag väldigt förtjust i närhet så titta på film och kramas är något jag skulle vilja, men vet inte hur unga killar är när det gäller sånt, är ju äldre så bryr mig inte om nån tycker jag är en mes för att jag gillar att kramas :)



Bra skrivet Juno, sen är det ju kul att läsa lite vad ni tjejer tänker inför att bjuda ut en kille, önskar det hände när jag var i tonåren.

2009-10-16 @ 17:06:52
Postat av: Anna

Hej, tack för din komentar, och din blogg handlar verkligen om en viktig sak, eller egentligen flera saker. jag lägger till dig på bloglovin, för du verkar verkligen veta vad du snackar om, jag själv är 14, så jag är mitt uppe i den perioden om man säger så. Jag har mycket erfarenhet av mobbning, så jag vet också vad jag pratar om. Ha en bra fortsatt kväll =)

2009-10-16 @ 18:22:48
URL: http://suchawonderfuldream.blogg.se/
Postat av: EmmaF

Älskar din blogg

Du skriver på ett lätt sätt och är ärlig

Helt underbart

2009-10-16 @ 18:52:19
URL: http://donare.blogg.se/
Postat av: rebecka

SV; Jag känner inte dig, men jag läser din blogg då och då. Men jag tycker det är jättejobbigt när du håller på att spamma min blogg en gång om dan, så kan du vara så snäll och sluta med det. Jag läser den, så du behöver inte påminna mig om det. :)

2009-10-16 @ 19:00:40
URL: http://bexflex.blogg.se/
Postat av: sofia

jag läser din blogg då och då, och jag måste bara säga att jag tycker att ditt bloggtema om att hjälpa och tipsa är jätte bra!

2009-10-16 @ 19:50:00
URL: http://himeko.webblogg.se/
Postat av: Alison

Sv; Lär med säkerhet kika in här fler gånger :) Kul att folk som du hjälper andra ;D

2009-10-16 @ 21:12:02
URL: http://aliiison.blogg.se/
Postat av: Linda

Spana in min webshop just nu en underbart lyxig bodyotion till superpris!

http://www.beautyinsideout.se

2009-10-16 @ 21:30:46
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Hannah Hale ~

haha söta tips

2009-10-16 @ 22:28:31
URL: http://dramaquinn.blogg.se/
Postat av: Hanna

bra tips och überbra blogg :)

2009-10-16 @ 22:40:27
URL: http://vetement.blogg.se/
Postat av: sebastiannn

Hej !:) gå gärna in på min blogg och rösta fram årets vinterjacka 2009 !!:)<33

2009-10-16 @ 22:42:57
URL: http://sebastiannn.blogg.se/
Postat av: ampelos

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll :)



Mvh AMPELOS - Where The Sun Goes Down

www.ampel.blogg.se

2009-10-16 @ 22:43:49
URL: http://ampel.blogg.se/
Postat av: karin

Tack så mycket för din komentar! Din blogg är verkligen bra! Och tar upp sånt som är viktigt i tonåren. och det känns härligt att du har så lätt att skriva om så allvarlig saker,eller jobbiga.

Och jag hoppas att du kommer hjälpa många flickor som är kanske lite osäkra och blyga! :D

Mig som bevakare har du iaf. Fortsätt på samma sätt<3

2009-10-16 @ 22:52:45
URL: http://beliveinme.blogg.se/
Postat av: ♥FFJIDAA - Frida Lindstrom♥

Jag måste bara börja med att säga tack för kommentaren i min blogg. Du är själv länkad nu. Verkligen jätte bra skriver alltihop. Har typ läst alla inlägg. U go girl. <3

2009-10-16 @ 23:16:59
URL: http://ffjidaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

är det inte liiite dubbelmoral och skriva spamm när du själv spammar folks bloggar? :S

2009-10-16 @ 23:35:13
Postat av: Anonym

ÄLSKAR DINA TIPS :D

2009-10-16 @ 23:48:32
Postat av: Anonym

vår ÄSLAKDE foki fyller arton år. allstå måste vi gratta henne speciellt. alla kommentera hennes blogg med lycka till på bloggawards men speciellt, GRATTIS.

skicka vidare till alla.

2009-10-16 @ 23:50:36
Postat av: mathildadaaaaaaahl

sjukt snygg blogg asså :D

2009-10-17 @ 00:16:54
URL: http://kiingdahl.blogg.se/
Postat av: Angela

flitig och bra blogg, keep up the good work:)

2009-10-17 @ 02:24:51
URL: http://angelacarlsson.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Hej skulle du vilja skicka mig en spotify inbjudning?

2009-10-17 @ 02:26:14
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: chennie

fin blogg :)<3

2009-10-17 @ 10:19:43
URL: http://chennies.blogg.se/
Postat av: Therése

Bra tips! Gillar din blogg jätte mycket! :)

2009-10-17 @ 10:23:44
URL: http://terreh.blogg.se/
Postat av: leo

Killen spenderar sin fritid med dig tjejen för att få ligga.. Jag har många gånger sagt jag älskar dig du är så himla sexig, och ni smälter av orden. Riktiga kärleken kommer inte när du är ung. Visst jag precis som många så kallade "players" blev kanske sårade när vi var unga och även vi osäkra. Men vid ålder av 22 så kan jag säga som det ser ut. En klapp på baken på dansgolvet, dina tjejer går på toa men du stannar kvar den här söta killen kommer fram lite små blyg men med en helt underbar röst. Och säger "hej" jo jag har sett dig här inne förut men jag har inte riktigt vågat gått fram till dig. Jag skulle bara säga att du ser riktigt bra ut och verkar inte, riktigt som alla andra tjejer. Men lätt darrande på rösten. säger han "men du är nog inte intresserad av en kille som mig, jag ska nog gå. De flesta fall säger hon, du sätt dig här hos mig eller gå inte vi kan väl dansa. Med andra ord tjejen som är lite osäker och stått nån timme framför spegeln hemma innna hon gick ut, och inte riktigt säker ifall någon kille skulle tycka om henne för det finns så många snygga tjejer ute på dansgolvet och hon är bara hon. Hon har inte de där stora brösten, de där långa låren osv..



Med andra ord, killarna är ute efter ligg oavsett ifall det är den charmiga men blyga killen. Eller den coola farliga killen med tatueringen.



Dock så önskar alla killa att ha någon att krypa upp i famnen och känna värmen och kärleken. Men one night stand == lust. Ber killen att vänta pga han inte har kondom så kanske han vill ha något mer... Det är det jag har gjort kanske 4 ggr ena gången fick jag höra att hon inte ville ha något komplicerat, en annan gång bara ett bra knull. Men en gång fungerade det men jag klarar inte av förhållande någon längre tid. Så sex utan kärlek är bättre än inget sex överhuvudtaget.



2009-10-19 @ 00:49:07



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0